Soms is er geen plek om de SWF-methode toe te passen. Bijvoorbeeld in parkeergarages, op fietspaden, rotondes, wegmarkeringen of in winkelgebieden. Speciaal voor dit soort situaties maken wij gebruik van de SRT-methode.
Met deze zogenaamde “Skid Resistance Tester” meten we aan de hand van een slingerproef de stroefheid van een ondergrond. Dit gaat zeer nauwkeurig en biedt dezelfde zekerheid als de SWF-methode, maar dan op kleinere schaal. Ook de resultaten uit deze metingen worden door de experts van GRiP uitvoerig geanalyseerd waarna een uitgebreid advies voor u wordt opgesteld.
GRiP biedt u in korte tijd een goed inzicht in de staat en stroefheid van uw asfalt- of betonwegen. Een goede stroefheid betekent meer grip en meer grip betekent een hogere mate van veiligheid. Iedereen weet dat voor goede grip, goede banden cruciaal zijn; ze zijn het enige contact met de weg. Maar wat als het wegdek zelf geen goede grip biedt? Dan is alle voorlichting en voorbereiding voor niets. Met onze stroefheidsmetingen krijgt u een gedegen advies in handen en verhoogt u de verkeersveiligheid.
De voordelen van GRiP-stroefheidsmetingen op een rij:
- De eerste stap naar een veiliger wegdek.
- Uitvoerig veiligheidsadvies voor korte en lange termijn.
- Kostenbesparing door tijdig advies: geen noodreparaties meer.
- Voorkom ongevallen als gevolg van een onveilig wegdek.
- Haal met GRiP specialistische expertise en kennis in huis.